Halloween en Installatie bij de Gidsen van Scouting Rijsbergen

Afgelopen weekend was het dan zover, Halloween en het jaarlijks installatie weekend van de Gidsen van Scouting Rijsbergen.

halloweenOp vrijdag avond begon het installatie weekend van de Gidsen. Na de bedden klaargelegd te hebben zijn de meiden een leuk spel gaan spelen in het bos. Toen hieruit een winnaar gekomen was zijn we terug naar binnen gegaan waar een heleboel pompoenen klaarlagen.

Alle meiden kozen een pompoen uit om deze vervolgens open te snijden en helemaal uit te hollen. Na het lekker kliederen met het uithollen van de pompoen konden ze er enge en mooie Halloween figuren in snijden. Het zijn er leuke en creatieve pompoenen geworden. Nadat iedereen zich op de pompoen had uitgeleefd zijn we een film gaan kijken.

Na het ontbijt op zaterdag ochtend zijn de gidsen lekkere taarten gaan bakken voor tijdens de installatie van de nieuwe gidsen. De rest van de ochtend en middag hebben de meiden nog wat leuke spellen gespeeld. Gezien de meiden bij de gidsen ook leren koken hebben ze aan het eind van de middag we onder begeleiding geleerd wat ze moeten doen bij vlam in de pan. Nadat de meiden dit allemaal een paar keer geoefend hadden zijn ze dan ook gaan koken.

Na het avond eten kwamen de ouders broertjes en zusjes voor de installatie van de nieuwe gidsen. Na de installatie horen de gidsen er nu helemaal bij.

Lijkt het jou ook leuk om bij de gidsen te komen dan ben je iedere zaterdag ochtend welkom van 9:30 tot 11:30 uur.