Gidsen en verkenners Scouting Rijsbergen oefenen voor RSW

Afgelopen zaterdag hebben de verkenners en gidsen samen gedraaid. De Regionale Scouting Wedstrijden (RSW) komen met grote vaart dichterbij, en daarom was er door de leiding een tocht uitgezet in Rijsbergen. Gewapend met kompassen, fietsen en de tochtbeschrijving gingen de verkenners en gidsen op pad. Bij scouting wordt tijdens tochten gebruik gemaakt van verschillende tochttechnieken. Tochttechnieken zijn de manieren waarop de tocht word gecommuniceerd naar de tochtlopers, dit kun je zien als een soort puzzeltjes waarmee je kunt bepalen waar je heen moet.

Zo is er de tijdenroute waar je een digitale klok op papier krijgt. Aan de hand van de tijd die de klok aangeeft kun je met behulp van een kompas bepalen welke kant je op moet. Het doolhof is een andere tochttechniek waarbij er een doolhof word gegeven, de route naar de uitgang van het doolhof komt overeen met de route die je moet lopen.

Gelukkig zijn de gidsen en verkenners zeer bekwaam met deze technieken en kwamen ze, na een paar kleine foutjes, aan bij het Lindekensplein. Hier stond de leiding klaar met ranja en snoep om de energie terug op peil te brengen. Hierna was er nog een klein stukje tocht om te lopen waarna de gidsen en verkenners op de fiets terugkeerden naar de Blokhut. Na deze oefentocht wordt die tocht bij de RSW een eitje! Lijkt het jou ook leuk om te puzzelen en op die manier een tocht te lopen, kom dan eens kijken bij de gidsen of verkenners op zaterdagochtend van 9.30-11.30. Neem van tevoren even contact op via info@scoutingrijsbergen.nl, bel naar 06-13752571 (secretariaat) of kijk op www.scoutingrijsbergen.nl.