Geslaagd kamp voor leiding en kinderen van Scouting Rijsbergen

Van 27 juli tot 3 augustus was het weer zover, het jaarlijkse zomerkamp van scouting Rijsbergen. Ondertussen allemaal alweer eventjes uitgerust thuis, dus tijd om terug te blikken.

De bevers hebben een geslaagd kamp achter de rug. Het kamp wat dit jaar in het teken van de smurfen stond begon toch wel een beetje vreemd. Er stond een hele grote smurf.. maar hoe kwam die zo groot, en nog een betere vraag ; hoe krijgen we de smurf weer klein? Zat gargamel hier soms achter? Gelukkig werd er van alles gevonden zoals een toverstaf en een echt smurfendrankje om de smurf weer klein te krijgen en kon de smurf weer gewoon terug naar smurfenland. De dank van grote smurf was zo groot dat alle bevers een smurfendiploma kregen. De bevers kunnen daarom ook terugblikken op een geslaagd, spannend en leuk kamp!

Dit jaar gingen de welpen jongens op Harry Potter kamp in Waalwijk. Beginnend aan het avontuur werden de welpen verdeeld in twee afdelingen; Huffelpuf en Ravenklauw. Tijdens de hele week konden er punten worden verdiend voor de twee afdelingen door opdrachten en spelletjes, hier kon een spannend potje Zwerkbal natuurlijk niet aan ontbreken. Om een echte tovenaar te worden werden er toverlessen gegeven, bijvoorbeeld echte vliegles en toverdranken les waar schuimende sapjes werden gebrouwd. Bijna moest de school sluiten toen de bezemsteel, het keteltje en de heksenhoed vermist waren. Gelukkig vonden de dappere welpen deze snel terug tijdens een tocht door Waalwijk. De week werd afgesloten met een disco en een prijsuitreiking. Alle welpen zijn geslaagd voor hun tovenaarsdiploma en hebben een mooi diploma mee naar huis kunnen nemen. Het was een heel erg gezellige, spannende, magische week!

Dit jaar zijn de welpen meisjes van scouting Rijsbergen een week op zomerkamp geweest in Waalwijk. Daarbij hadden we een bijzonder thema: Feestdagen, iedere dag werd er een andere feestdag gevierd, vooraf was niet bekend wat er de volgende dag zou gebeuren dus het bleef elke dag spannend wat voor feestdag het de dagen er na zou worden. Maandag stond in het teken van carnaval, maar op die dag werd ook een brief van professor chagrijn ontvangen, hij zou alle feestdagen gaan verpesten. Dinsdag was het de dag voor pasen, ook hierbij ging van alles mis, paaseieren gestolen, paashaas ontvoerd. Woensdag was het Koninginnedag, we zongen op de ouderavond ons eigen lied voor onze ouders. Donderdag vierden we sinterklaas, deze decemberdag was het zo warm, dat we maar zijn gaan zwemmen. De laatste dag, vrijdag stond in het teken van kerstmis we deden een echt winters ballongevecht! Ondanks dat we met een klein groepje waren, hebben we er met zijn allen een groot feest van gemaakt!

Ook de gidsen en verkenners kunnen terug kijken op een erg geslaagd zomerkamp. Dit jaar was het kamp extra bijzonder, omdat de kinderen 15 voor het eerst wat verder weg op kamp gingen. Naar Monschau, om precies te zijn. Hier hebben ze een week lang gekampeerd en spellen in het thema van de Efteling gespeeld. Figuren uit het sprookjesbos raakten objecten kwijt maar de gidsen en verkenners wisten alles op te lossen. Het was een fantastisch kamp in een onwijs mooie omgeving.

Ben jij in de leeftijd van 5 tot 15 jaar en wil je de groep komen aanvullen of ben je nieuwsgierig geworden? Neem dan een kijkje op onze website: www.scoutingrijsbergen.nl of neem contact op via info@scoutingrijsbergen.nl en kom vrijblijvend drie maal gratis kijken. Ons nieuwe seizoen begint vanaf zaterdag 17 augustus. Iedere zaterdag ochtend van 9:3 – 11:30 uur bij de blokhut naast de kinderboerderij.