Dappere explo’s op scoutingkamp

Bij Scouting Rijsbergen gaan alle groepen regelmatig op kamp. Afgelopen weekend was het de beurt aan de explorers (afgekort ‘explo’s’, jeugdleden van 15-18 jaar) om er een weekend op uit te trekken. Ze bleven lekker in het vertrouwde Brabant en vertrokken vrijdagavond richting Berkel-Enschot.

Ze zijn het kamp begonnen met verschillende spelletjes waaronder 30 seconds. Onder het genot van een hoop plezier, gezelligheid en Radler 0.0% hebben ze een gezellige avond gehad. Na een goede en korte nacht met wat slaap, zijn ze op zaterdagochtend vertrokken richting Tilburg centrum. Een potje Crazy88 kan niet ontbreken als je als scoutinggroep richting het centrum van een stad vertrekt. Foto’s met knuffeldieren en bh’s, altijd leuk voor later. ’s Middags lekker met z’n allen chillen in het zwembad. Wedstrijdjes wie het snelst van de wildwaterbaan kon, ging niemand uit de weg.

Terug op de kamplocatie aangekomen had iedereen natuurlijk verschrikkelijke honger, deze pubers eten uiteraard als paarden. Dus kilo’s pannenkoeken met spek, kaas en appel naar binnen waarop ze nog een aantal uur door konden buffelen. En dat was flink nodig! De auto richting Rosmalen werd gestart. Hier ligt namelijk een zogenaamde nachtgeocache. Een route uitgezet aan de hand van GPS coördinaten, maar deze is alleen ’s nachts te vinden door de reflectoren die er gevonden moeten worden met zaklampen. Het is zo ingewikkeld als het klinkt, de eindcache is helaas niet gevonden, wel is er een mooie nachtwandeling gemaakt.

Explo’s zijn nog steeds pubers, dus zondag was er eerst tijd om wat uit te slapen en te ontbijten om vervolgens naar de Oliemeulen te vertrekken. Hier hebben alle dappere explo’s een slang om hun nek gehad en een vogelspin vertroeteld. Het was weer een geslaagd weekend!

Volgende week vieren de explo’s carnaval, net als op 1 maart. Verder zijn de explo’s bijna elke vrijdagavond op de Blokhut te vinden met allerlei verschillende activiteiten. Wil jij ook een keertje komen meedoen? Neem een kijkje op onze site www.scoutingrijsbergen.nl of neem contact op via Facebook.